Samisk uke i Evenes og Tjeldsund

6. februar er Samisk nasjonaldag. Det er duket for en innholdsrik languke fra 1. - 17. februar. Programmet er et samarbeid mellom Várdobáiki, Márkomeannu samt kommunene Evenes og Tjeldsund.

Barnehagene har pyntet med flagg og mer til samisk uke. - Klikk for stort bildeBarnehagene har pyntet til samisk uke. Unn Kristin Laberg

Programmet for Samisk uke finner du ved å klikke på linken her. (PDF, 2 MB) Trykk deretter på + for å få større tekst.

I tillegg til det som står i programmet så ryktes det her i Evenes om at omsorgssenteret får besøk av barnehagebarn under Åpent hus 6. februar. De bidrar med tegninger til å pynte opp omsorgssenteret og synger på samisk.

Under lassokastinga og barneskirennet 3. februar så er våre nye innbyggere/flyktninger spesielt invitert. Evenes kommune samarbeider med Midtre Hålogaland Friluftsråd om friluftsliv/frisklivtiltak for flyktninger. Friluftsrådet sponser fine premier til deltakerne.

Les mer spesifikt om de ulike arrangementene i Evenes under den samiske uka i kulturkalenderen her

Stor takk til frivilligheten, ildsjeler og alle som bidrar til årets samiske uke i Evenes og Tjeldsund!