Tilskuddsordningen “Tilskudd til inkludering av barn og unge”

Nå kan offentlige instanser, frivillige organisasjoner og private aktører søke om tilskudd til aktiviteter rettet mot barn og unge.

Staten skal dele ut over 700 millioner kroner til ulike aktivitetstyper, og vi ønsker at lag foreninger og andre aktører i Evenes søker på disse midlene.

Målet med tilskuddsordningen er å legge til rette for at alle barn og unge skal ha mulighet til mestring og samfunnsdeltakelse. Tilskuddsordningen skal bidra til utvikling av åpne møteplasser, deltakelse på ferie- og fritidsaktiviteter og fullføring av utdanningsløp.

Målgruppen er barn og unge til og med 24 år som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.

Det er mulig å søke om tilskudd til 12 aktivitetstyper. Under hver aktivitetstype kan man også søke om flere delprosjekter:

• Kultur, fritids-og ferietilbud
  • Jobbtilbud og veiledning
  • Utstyrssentral
  •  Lokal fritidskasse
  •  Kultur- og aktivitetskort
  • Aktivitetesguide
  • Los/ungdomslos
  • Åpen møteplass som fritidsklubb, ungdomshus eller tilsvarende sosial arena
  • Utprøving av arbeidsmodell
  • Koordinering av lokalt arbeid
  • Annen lokal aktivitet