Sundveien stenges onsdag 23. august

Evenes kommune asfalterer Sundveien denne uka, og i morgen (onsdag 23. august) skal toppdekket på veien legges.

Hele eller deler av veien blir stengt i lengre perioder.  Arbeidet vil starte opp fra kl. 0800.

Asfaltlaget starter arbeidet med toppdekket innerst i Sundveien (Sundveien 107), og arbeide seg videre utover langs Sundveitraseen.  Innkjøring fra den nye grusveien vil derfor bli stengt bak asfaltlaget, slik at ikke toppdekket tar skade av trafikk. Veien kan ikke åpnes igjen før temperatur i asfalt har sunket tilstrekkelig.

Kartutsnitt som viser oppstartspunkt, arbeidsretning og sluttpunkt for ny asfalt på Sundveien på Liland.

Beboere langs innerste del Sundveien må derfor kjøre ut bilene sine før kl. 0800 i morgen, hvis ikke risikerer dem å være inneparkert store deler av dagen. Beboere lengre ut på Sundveien kan kjøre ut fremfor asfaltlaget, men når laget har passert vil veien også stenges her. Vei åpnes igjen etter at temperatur har sunket tilstrekkelig, innerste deler av sundet vil åpne først. Det er sendt ut egen SMS til berørte beboere.

Kommunen ber om at biler ikke kjører ut på nylagt asfalt (toppdekket) onsdag 23. august uten at det er avtalt direkte med asfaltlag eller at det er kommet beskjed om at vei er åpnet igjen. Hvis det kjøres uten at veien er åpnet, kan det føre til skader som ikke lar seg reparere.