Lokker tilflyttere med båttur i Evenes

Evenes kommune er i vinden! Det bygges det over 100 boenheter i år, Flystasjonen vokser, det er aktivitet i bygdene og nå lokker vi tilflytterne med båttur for at de nye innbyggerne skal huske å melde flytting.

Meld flytting før 1.juli

Tilflytterteamet i Evenes rekrutterer nye innbyggere og legger til rette for bosetting av nye Evenesværinger.

«Det er viktig at vi blir flere, og et økt innbyggertall er nødvendig for at Evenes skal fortsette å være en god kommune å bo i. Både for gamle og nye Evenesværinger.» sier Torill Helene Larsen i tilflytterteamet i Evenes kommune, som nylig har skrevet sin masteroppgave om utvikling i Evenes kommune.

Det er spesielt viktig at du melder flytting før 1. juli, fordi antall innbyggere pr. 1. juli er avgjørende for hvor mye penger kommunen får overført fra staten påfølgende år.

Tilflytterteamet Evenes kommune. Fra venstre: Birgitte Rørvik Bruun, Marita Eilertsen og Torill Larsen.   - Klikk for stort bildeTilflytterteamet Evenes kommune. Fra venstre: Birgitte Rørvik Bruun, Marita Eilertsen og Torill Larsen. Evenes kommune

Invitasjon til båttur

Alle som melder flytting før 1. juli blir invitert på båttur med MS Bårøy. MS Bårøy er en 49 fots båt som er bygd i Forra i Evenes. MS Bårøy anses som et flytende kulturminne, og i Forra har de stolte og lange tradisjoner med båtbygging.

Båten fylles opp og vi håper det blir mange turer, sier Torill Larsen engasjert.

Tilflytterteamet

Tilflytterteamet består av Torill Larsen, Birgitte Rørvik Bruun og Marita Eilertsen Tøsse. Teamet jobber med å spre informasjon til nye innbyggere og til folk som vurderer å flytte til kommunen.

«Det er en glede for tilflytterteamet og invitere til båttur med nettopp denne båten», sier Birgitte Rørvik Bruun. Båtturen vil foregå på sensommeren i Ofotfjorden og du vil få muligheten å se kommunens unike kulturlandskap fra sjøsiden. Det levende landbruket er spesielt synlig fra sjøsiden.

«Det vil være mulighet til å prøve fiskelykken «midt i opplevelsen», men som kapteinen sa: Vi kan gjerne fiske, men «haill» må folk ordne med selv» sier Marita Eilertsen Tøsse med et smil om munnen.

Alle som sender inn skjermdump, kopi, bilde eller på annen måte bekreftelse på at de har meldt flytting til Evenes i tidsrommet 01.07.2022 til 30.06.2023, har muligheten til å bli med på båttur. Om du har meldt flytting i denne perioden, er du hjertelig velkommen med!

Datoer for båtturene kommer. Send en mail til postmottak@evenes.kommune.no om du ønsker å bli med.