Evenes kommune har egen ettersøksgruppe for håndtering av skadet hjortevilt, fallvilt og evt. andre oppdrag som faller innenfor fagområdet. Ettersøksgruppa består av totalt 6 ressurser, og er underlagt plan- og utviklingsavdelingen. Ressursene fordeler seg på ettersøksleder, offentlige godkjente ekvipasjer og ettersøkspersonell.
John Otto Johansen
Vi søker nå etter en offentlig godkjent ettersøksekvipasje (fører+hund) som kan bli en del av vår ettersøksgruppe.
Ettersøkspersonell skal kunne rykke ut på kort varsel når som helst på døgnet når man er tilgjengelig, utføre nødvendige ettersøk og foreta eventuell avlivning av viltet.
Nye ressurser i ettersøksgruppen vil bli ansatt på gjeldende oppdragsavtale/tilkallingsvilkår i Evenes kommune. Det ytes fast årlig godtgjørelse, samt at det blir godtgjort for timer og kjøregodtgjørelse for hvert enkelt oppdrag.
- Utrykning ved henvendelser som gjelder skadet eller sykt vilt innenfor Evenes kommune, samt eventuelle andre oppgaver/oppdrag som faller innenfor fagområdet.
- Offentlig ettersøk etter skadet storvilt.
- Vurdering og eventuell avlivning av skadet eller sykt vilt i tråd med gjeldende regelverk.
- Prøvetaking og håndtering prøver for sykdommer som skrantesyke (CWD).
- Frakt av dyr etter avlivning.
- Listen er ikke uttømmende.
- Registrert i jegerregisteret og ha bestått skyteprøve for storvilt ( årlig).
- Offentlig godkjent ettersøksekvipasje (bestått godkjenningsprøve for ettersøksekvipasjer, samt gjennomført kurset ettersøk videregående del 1 og 2)
- Godkjent hund disponibel
- Disponere våpen for storvilt og ha erfaring fra storviltjakt
- Kunne håndtere dødt vilt og foreta prøvetaking
- Har tilstrekkelig oppdatert sambandsutstyr
- Ha gyldig førerkort klasse B og disponere bil, ønskelig med førerkort klasse BE.
- Inneha kurs for arbeidsvarsling og arbeid på veg, jf. krav fra Statens vegvesen.
- Kvalifikasjonskrav til godkjenning hund+fører kan avvikes hvis det foreligger plan for gjennomføring av obligatoriske kurs for godkjenningen.
- Forvertes at du samarbeider godt med de andre i ettersøksgruppa og evt. andre kontaktpunkt.
- Skal kunne arbeide selvstendig.
- Kunne håndtere krevende situasjoner på en forsvarlig måte, herunder kommunikasjon med publikum og evt. bilister langs veiakser.
- Fleksibilitet for utførelse av oppdrag – avklart med hovedarbeidsgiver
Personlige egenskaper, egnethet og tilgjengelighet
- Egen oppdragsavtale/tilkallingsavtale med kommunen
- Fast årlig godtgjørelse for hold av samband, våpen, hund, med mere.
- Godtgjørelse etter timesats, kvelds-, natt- og helligdagstilleg.
- Kjøregodtgjørelse etter statens satser
Vi ber om at søkere sender inn søknad til postmottak@evenes.kommune.no. Søknaden merkes med «søknad på stilling som ettersøkspersonell».
Søkere bes oppgi oppfyllelse av kvalifikasjonskrav i søknaden, og evt. legge ved dokumentasjon ved innsendelse.
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Søknadsfrist er 10. mars 2025
Ved spørsmål om stillingen kan det tas kontakt med:
· Stein-Even Fjellaksel, Leder plan- og utviklingsavdelingen, telefon 41105187
· Jan Håvard Nymo, ettersøksleder, telefon 90695981